donderdag 29 december 2011

De cultuurproef

Dag iedereen,

Tussen al ons werk door moest ik ook nog aandacht besteden aan de cultuurproef. Het was de bedoeling om 3 zaken bezocht, gezien of beleefd te hebben. Dit hoort bij het vak muzische grondhouding.
 
Als eerste ben ik naar ' De mannen' gaan kijken, gespeeld door het Gents Volkstoneel. Er speelden enkele bekenden in mee: Chris Van den Durpel, Daan Hugaert, Mieke Bouve en Bob De Moor. Een prachtig en grappig toneelstuk die zich afspeelt in wat criminele toestanden. 

Op 4, 5, en 6 november deed ik zelf mee in het dansstuk ' It's life'. Ik dans namelijk in de dansgroep ' Ballet attitude' hier in Tielt. Het stuk is zo opgebouwd dat er 6 karakters waren. Ik zelf speelde het karakter kwaadheid. De andere karakters waren: lief, frivool, sensueel, vurig en verlegen. Het stuk begint gaat over het leven en begint dus bij de geboorte. Tijdens de puberteit komt men veel verschillende karakters tegen. En op het einde is het tijd om heen te gaan. Dit gebeurde op het nummer 'Show must go on' van Queen en is een choreografie van de bekende Maurice BĂ©jart. Zelf danste ik mee in een 10- tal dansstukken, waarvan de geboorte met de 6 karakters, enkele moderne dansen en ook nog een tango, waarmee we vorig jaar op het dansfestival in Kortrijk de 2e plaats behaalden. 
Het was een prachtstuk van een optreden. We hebben er 3 jaar aan gewerkt, en dit werd beloond met 3 spectaculaire avonden waar de zaal iedere keer net niet was uitverkocht. Dit geeft ons voldoening van al onze inspanningen.... 

Moderne dans



Finale deel 1

Finale deel 2




De 6 karakters
Karakter kwaadheid

Heengaan












Interesse naar de balletgroep Attitude? Surf dan even naar www.balletattitude.be


Om 3 verschillende zaken te hebben, koos ik als laatste om het hospitaalmuseum in Brugge te bezoeken. Daar kregen we een beeld hoe de geneeskunde is gevorderd door de eeuwen heen.

Zin om Brugge en zijn musea eens te bezoeken? Dan kan krijg je op deze site een uitgebreid aanbod van activiteiten.
www.brugge.be



Geen opmerkingen:

Een reactie posten