maandag 21 oktober 2013

Creatief met bomen

Na de module zorg, was het de beurt aan module overgangen. Daarbij werken we met kinderen van het eerste leerjaar, en met peuters die nog net niet naar school gaan. In de buitenschoolse kinderopvang moeten we met kinderen van het eerste leerjaar werken. We moeten er een activiteit uitwerken en de kinderen mogen zelf de activiteiten invullen. We hebben samen een brainstorm gemaakt en deze heb ik dan creatief verwerkt. 
Ik wou met de kinderen een wensboom maken: ze mochten vertellen wat ze allemaal eens wilden doen in de opvang dat ze nog nooit gedaan hadden. Ik schreef het allemaal op post- it blaadjes en we kleefden die dan samen op de wensboom. 
Ik wou de opdracht wat creatief verwerken, en ik heb er een stop- motion filmpje van gemaakt. Heel gemakkelijk te maken door allemaal foto's te nemen die elkaar opvolgen. Van dit gegeven heb ik er ongeveer 250 gemaakt om dit filmpje te bekomen. In windows movie maker heb ik alles achter elkaar gezet en er een leuk muziekje bijgeplaatst. En dat is het resultaat... 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten